Geschiedenis

Op 1 augustus 1970 is onze school met ongeveer 100 leerlingen gestart. Nu, 45 jaar later, heeft De Beiaard ongeveer 230 leerlingen. De komende jaren willen we groeien tot circa 250 leerlingen.

De naam

Op het moment dat het toenmalige schoolbestuur, de Katholieke Scholenstichting Tuindorp-Oost, te horen kreeg dat de vergunning voor de oprichting en verdere bouw van de school werd verleend, trokken enkele bestuursleden met hun kinderen de wijk in. Ze hadden bellen en klokken bij zich om iedereen in de wijk te laten horen dat de school er zou komen. En zo kwam onze school aan zijn naam ‘De Beiaard’ gekomen. De kleuterschool ‘Hummelhonk’ viel vanaf die datum onder hetzelfde schoolbestuur en werd in 1978 in hetzelfde gebouw gehuisvest.

SOZKO

Vanaf 1984 valt de school onder de Stichting Overvecht-Zuid voor het Katholiek Onderwijs (SOZKO), waartoe ook de scholen Cleophas en Joannes XXIII behoren. Meer informatie over SOZKO kunt U vinden op www.sozko.nl.

Komt het door onze katholieke oorsprong? In ieder geval vieren we elk jaar uitbundig carnaval!

Foto 06-05-15 21 45 29